11 września 2023 r. (poniedziałek) odbędą się zebrania z Rodzicami.
Dnia 27 stycznia 2023 r. odbędzie się w naszej szkole zabawa choinkowa.
Od godziny 15.00 do 17:30 zapraszamy uczniów klas 0-3, zaś od 17:30 do 20:00 uczniów klas 4-8. W programie wiele atrakcji! Jedną z nich jest wybór Króla i Królowej Balu wśród młodszych uczniów oraz Miss i Mistera Balu pośród klas starszych. Prosimy zatem o przygotowanie strojów karnawałowych. Chętni uczniowie mogą przebrać się za wybraną postać , np. bajkową.
18.01.2023 r. (środa)odbędą się zebrania z Rodzicami.
Oddział przedszkolny – godz. 16.30
Klasa 1 – godz. 16.30
Klasa 2 – godz. 16.30
Klasa 3 – godz. 16.30
Klasa 4 – godz. 17.00
Klasa 5 – godz. 17.00
Klasa 6 – godz. 17.00
Klasa 7 – godz. 17.00
Klasa 8 – godz. 16.30
Opłata za obiady w miesiącu styczniu wynosi 105 złotych.
Zgłoszenia do 21.12.2022r.
Wpłaty do 09.01.2023r.
Zgłoszenia do 29.11.2022r.
Wpłaty do 08.12.2022r.
Koszt obiadów w miesiącu październiku wynosi 95 zł.
Zgłoszenia do 29.09.2022r.
Wpłaty do 07.10.2022 r.
Serdecznie zapraszamy na zebrania z Rodzicami, które odbędą się według następującego harmonogramu:
Wtorek 20.09.2022 r.:
Klasy IV i V – godz. 16.00
Klasy VI i VII – godz. 17.00
Klasa VIII – godz. 17.30
Środa 21.09.2022r.
Klasy 0-I – godz. 16.00
Klasy II i III – godz. 17.00
Podczas zebrań odbędzie się szkolenie z zasad obsługiwania dziennika Librus oraz spotkanie z Panem Dyrektorem Bartłomiejem Kucharskim.
Zapraszamy!
Wyprawka 2022/23 dla Przedszkolaków:
Wyprawka dziecka oddziału przedszkolnego
Informacje dotyczące ubezpieczenia:
OWU NNW Szkolne A1 i A2 V RODO
Załącznik nr 1 NNW Szkolne V 184, środki specjalne(5)
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Od 6 września działa całodobowa, bezpłatna, ogólnopolska infolinia dla dzieci i młodzieży oraz ich opiekunów. Pod numerem telefonu 800 800 605 dzieci i młodzież, ale także rodzice, nauczyciele i pedagodzy będą mogli uzyskać profesjonalną pomoc doświadczonych psychologów, pedagogów i prawników.
Aby skorzystać z pomocy wystarczy zadzwonić na infolinię, gdzie profesjonalni konsultanci odpowiedzą na wszystkie pytania, doradzą, co można zrobić w danej sytuacji. Rozmówcy nie muszą się przedstawiać, mają zapewnioną dyskrecję i anonimowość.
Zachęcamy także do skorzystania z kontaktu mailowego pomagamy@1815.pl
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Propozycja dla zdolnej młodzieży:
Prosimy o zapoznanie się:
EDUKACJA ZDALNA NIE MUSI BYĆ HORROREM
………………………………………………………………………………………………………………………….
Warunki ubezpieczenia uczniów:
…………………………………………………………………………………………………………………………
Poradnik dla Rodziców: prosimy o zapoznanie się – poradnik
…………………………………………………………………………………………………………………………
ZMIANA TERMINU ZEBRAŃ Z RODZICAMI
Zebrania z Rodzicami odbędą się:
w poniedziałek – 28.09.2020r.
oddział 0 – godz. 16.00
klasa I – godz. 16.00
klasa II – godz. 16.00
klasa III – godz. 16.30
klasa VII – godz. 17.30
oraz we wtorek – 29.09.2020r.
klasa IV- godz. 16.00
klasa V – godz. 16.45
klasa VI – godz. 16.00
klasa VIII – godz. 16.45
…………………………………………………………………….
Uprzejmie informujemy, że z dniem 1 października br. została uruchomiona całodobowa bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli. Każda młoda osoba, która zechce porozmawiać o swoich problemach, może zadzwonić pod bezpłatny numer 800 080 222 i uzyskać pomoc od doświadczonych psychologów, pedagogów i prawników.
Infolinię prowadzi Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej. Organizacja ta została wybrana w konkursie MEN, realizowanym w ramach Narodowego Programu Zdrowia.
……………………………………………………………………………………………………………………………….
OD DNIA 4.03.2020r. DO ODWOŁANIA OBOWIĄZUJE ZAKAZ WCHODZENIA RODZICÓW DO BUDYNKU SZKOŁY
W ZWIĄZKU Z WYTYCZNYMI INSPEKTORA SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEGO.
DZIECI NALEŻY DOPROWADZIĆ
DO DRZI I PRZEKAZAĆ PRACOWNIKOWI SZKOŁY.
OBOWIĄZUJE BEZWZGLĘDNY ZAKAZ PRZYPROWADZANIA UCZNIÓW
I DZIECI Z OZNAKAMI PRZEZIĘBIENIA (KATAR, KASZEL, GORĄCZKA,
BÓL GŁOWY, OSŁABIENIE).
……………………………………………………………………………………………………………………………
Zebrania z rodzicami odbędą się w dniu 28.01.2020 roku (wtorek).
Oddział przedszkolny i ”0” godz. 14.00.
Klasy I, II, III i IV godz. 14.30.
Klasy VI, VII i VIII godz. 15.00.
……………………………………………………………………………………………………………………………….
Zebrania z rodzicami odbędą się w dniu 20.11.2019 roku (środa).
Klasy I, V, VI godz. 15.30.
Klasy II, III, IV, VII, VIII godz. 16.00.
……………………………………………………………………………………………………………………………….
Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2019/2020 rozpoczniemy Mszą Świętą w dniu 02.09.2019 o godz. 8.30.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Uwaga Absolwenci! Informacje dla Was:
Harmonogram_rekrutacji 2019-2020 (2)(1)
…………………………………………………………………………………………………………………………….
Zakończenie roku szkolnego 2018/2019 rozpoczniemy Mszą Świętą w dniu 19.06.2019 o godz. 8.30.
…………………………………………………………………………………………………………………………..
Lista osób zakwalifikowanych do oddziału przedszkolnego
……………………………………………………………………………………………………………………………
Zebrania z rodzicami odbędą się dnia 30 kwietnia 2019 roku (wtorek) o godz. 12.10.
…………………………………………………………………………………………………………………………….
Szanowni Państwo,
w lutym 2016 roku Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak przystąpił do Projektu Rady Państw Morza Bałtyckiego współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu Prawa, Równość i Obywatelstwo 2014-2020 – „Dzieciństwo bez przemocy. Odejście od stosowania kar cielesnych w Regionie Morza Bałtyckiego” (Non-violent childhoods, moving on from corporal punishment in the Baltic Sea Region).
Swoim przedstawicielem w projekcie ustanowił prof. Ewę Jarosz, społeczną doradczynię RPD. Celem projektu była praca na rzecz eliminacji kar cielesnych wobec dzieci poprzez wieloagencyjne działania oparte na współpracy międzyresortowej i międzyrządowej Państw Regionu Morza Bałtyckiego. Projekt wpisuje się w jeden z Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ – faktycznej eliminacji przemocy w wychowaniu.
W ramach projektu został opracowany zestaw materiałów pomocniczych dla m.in. rodziców, dzieci, praktyków, rzeczników i decydentów. Powstało 6 przewodników o charakterze podręczników prezentujących dobre praktyki i możliwości w zakresie działań na rzecz eliminacji kar cielesnych w poszczególnych obszarach, które mogą Państwo znaleźć pod tym linkiem: http://brpd.gov.pl/aktualnosci-wystapienia-generalne/dziecinstwo-bez-przemocy-dobre-praktyki-i-rekomendacje
Z poważaniem
Dział Komunikacji Społecznej
Biuro Rzecznika Praw Dziecka
ul. Przemysłowa 30/32
00-450 Warszawa
tel. 22 583 66 60
Rekrutacja na rok szkolny 2019/2020 – list oraz materiały informacyjne:
List Minister Edukacji do Rodziców w wersji pdf
Zebrania z rodzicami odbędą się dnia 22.11.2018 r. (czwartek).
Zebranie z Panią Dyrektor godz. 13.00
Zebranie rodziców uczniów klas: I, IV, VI, VII i VIII po zebraniu z Panią Dyrektor.
Klasa 0 godz.12.00
Klasa II godz. 12.30
Klasa III godz. 12.15
Klasa V godz.12.15
List Minister Edukacji Narodowej:
2018.11.08_list_MEN_GIS_rodzice
Zebrania z rodzicami odbędą się 27.09.2018 r. (czwartek).
Zebranie z Panią Dyrektor o godz. 14.00.
Po spotkaniu odbędą zebrania z wychowawcami klas.
Rok szkolny 2018/2019 rozpoczniemy 3 września Mszą Świętą w kościele parafialnym o godz. 8.30.
List Minister Edukacji Narodowej do Rodziców i Opiekunów Uczniów _2018.08.29
Publiczna Szkoła Podstawowa w Kłonówku-Kolonii serdecznie zaprasza przyszłych przedszkolaków wraz z rodzicami na ,,Dzień otwartych drzwi” we wtorek 17.04.2018 r. o godzinie 10.15.
W programie przedstawienie pt.: ,,Kopciuszek”.
Drodzy Rodzice !
Zdrowie i bezpieczeństwo dzieci to nasze wspólne priorytety. Każdego dnia troszczmy się więc o to, aby we właściwy sposób dbać o ich zdrowie. Wiemy, że odpowiednio wyrobione u dzieci już od najmłodszych lat nawyki związane z edukacją prozdrowotną pozwolą na utrzymanie dobrej kondycji fizycznej w przyszłości.
Ministerstwo Edukacji Narodowej zwraca uwagę na problem przeciążonych tornistrów i jego negatywny wpływ na zdrowie dziecka. Zauważa, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika z kilku przyczyn:
– Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników i zeszytów niż te, które wynikają z zajęć lekcyjnych w danym dniu.
– W tornistrach uczniów możemy znaleźć wszystko to, co lubią, co wydaje im się potrzebne i ważne, m.in. słowniki, pamiętniki, zabawki, gry.
– Dzieci często nie zdają sobie sprawy z tego, że każda dodatkowa rzecz w plecaku, to zbędny i szkodliwy ciężar.
Waga plecaka ma znaczenie!!!
W związku z tym pamiętajmy, aby kontrolować codziennie zawartość plecaka dziecka i usuwać zbędne rzeczy. Zwracajmy również uwagę na prawidłową pozycję dziecka podczas odrabiania lekcji.
Zdrowie dzieci to nasza wspólna sprawa!
Informacja na temat zimowiska dla dzieci:
Zebrania z Rodzicami odbędą się w dniu 10.01.2018 roku (środa)
Klasa 0 godz. 13.10
Klasa I godz. 11.40
Klasa II godz. 13.10
Klasa III godz. 12.15
Klasa IV godz. 11.20
Klasa V godz. 12.00
Klasa VI godz. 14.00
Klasa VII godz. 13.10
Zebrania z Rodzicami odbędą się w dniu 28.11.2017 roku (wtorek)
Klasa 0 godz. 12.30
Klasa I godz. 13.10
Klasa II godz. 13.00
Klasa III godz. 12.15
Klasa V godz. 12.15
Klasa VI godz. 12.15
Klasa IV i VII – spotkanie z wychowawcą po spotkaniu z psychologiem.
Rodziców uczniów klas IV, V, VI i VII zapraszamy na godzinę 13.00 na spotkanie z psychologiem P. D. Ramzia-Kwaśnik (,,Trudności wychowawcze związane z okresem dojrzewania”)
Spotkanie Rady Rodziców z P. Dyrektor godz. 11.45.
Zebranie z rodzicami uczniów klas III-VII odbędzie się w dniu 06.11.2017 r. (poniedziałek) o godz. 7.30.
Zebranie dotyczyć będzie realizacji projektu unijnego i dodatkowych zajęć dla uczniów.
Zebrania z rodzicami – 29.09.2017 r. (piątek)
Zebranie ogólne zebranie z p. Dyrektor godz. 13.00.
Klasa 0 – 12.30
Klasa I – godz. 11.10
Klasa II – godz. 12.10
Klasa III – godz. 12.10
Klasy IV-VII – po zebraniu z p. Dyrektor.
Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2017/2018 rozpoczniemy 4 września Mszą Świętą o godz. 9.00.
Prosimy o zapoznanie się z informacją GOPS:
Wprawka dla uczniów oddziału 0:
Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2016/2017 rozpoczniemy Mszą Świętą o godz. 8.30.
Zapraszamy na Dzień Otwarty w oddziale 0 dnia 28.04.2017 (piątek) – godz. 10.45.
Zebrania z Rodzicami odbędą się w dniu 27.04.2017 roku (czwartek)
Klasa 0 godz. 12.20
Klasa I godz. 12.15
Klasa II godz. 12.15
Klasa III godz. 13.10
Klasa IV godz. 13.00
Klasa V godz. 13.15
Klasa VI godz. 13.15
Zebranie Rady Rodziców z Panią Dyrektor godz. 14.00.
Prosimy Rodziców o zapoznanie się z poniższym listem:
Ze względu na trwające prace remontowe w szkole zmieniony został termin dni wolnych ustalonych przez Dyrektora Szkoły z 19, 20 i 21 kwietnia na 3, 4 i 5 kwietnia.
W tych dniach nie ma zajęć dydaktycznych, uczniowie nie otrzymują obiadów i nie ma dowozów. Termin zaplanowanych wycieczek do Lublina i na warsztaty do Castoramy w Radomiu nie ulega zmianie. Na wycieczki rodzice przywożą dzieci pod szkołę i spod szkoły odbierają.
Nauczyciele pracują zgodnie ze zmienioną organizacją zajęć.
Zapisy do oddziału przedszkolnego odbędą się w dniach 29, 30 i 31 marca 2017 r. w godzinach od 8.00 do 12.00 u p. Elżbiety Liwińskiej.
Rekolekcje Wielkopostne – 29, 30 i 31 marca 2017 roku.
Drodzy Państwo! Istnieje możliwość przekazania 1% podatku przy rozliczaniu PIT-ów na rzecz naszej szkoły. Serdecznie do tego namawiamy i i z góry dziękujemy!!!
(szczegółowe dane w zakładce ,,Pomóż szkole”)
Ze względu na zbliżające się obchody stulecia naszej szkoły, zwracamy się z serdeczną prośbą o wypożyczenie pamiątek szkolnych np. zdjęć, świadectw itp.
Zebrania z Rodzicami odbędą się w dniu 20.01.2017 roku (piątek)
Klasa I godz. 13.00
Klasa II godz. 12.30
Klasa III godz. 11.00
Klasa IV godz. 11.15
Klasa V godz. 12.30
Klasa VI godz. 12.30
Godzina 11.45 przedstawienie dla Rodziców i bezpośrednio po nim zebranie ogólne z Panią Dyrektor.
Rodziców dzieci z oddziału 0 zapraszamy na zebranie w dniu 17.01.2017 na godz. 12.30.
Zebrania z Rodzicami odbędą się w dniu 22.11.2016 roku (wtorek)
Klasa 0 godz. 12.30
Klasa I godz. 12.15
Klasa II godz. 12.15
Klasa III godz. 13.00
Klasa IV godz. 13.15
Klasa V godz. 12.00
Klasa VI godz. 12.00
Zebrania Rady Rodziców z Panią Dyrektor godz. 13.45.
Szanowni Rodzice!
Zapraszamy do udziału w ankiecie oceny działań promujących program „Owoce i warzywa w szkole” zrealizowanych w roku szkolnym 2015/2016 przez Agencję Rynku Rolnego.
Ankieta jest dostępna po linkiem http://owocewszkole.org/ankieta/ i będzie aktywna tylko do 28 .10.2016r.
Dnia 28 października 2016 o godz. 10.30 odbędzie się uroczyste ślubowanie uczniów klasy I. Serdecznie zapraszamy.
Serdecznie zapraszamy na wspólne świętowanie ,,Dnia Jesieni”.
Spotkanie odbędzie się w dniu 9 października 2016 roku (niedziela) w godzinach od 14.00 do 18.00.
W programie m.in. zabawa z animatorami, malowanie buziek, pieczenie kiełbasek, kawiarnia, sklepik, wata cukrowa, dmuchany zamek.
Zapraszamy!!!
Ze względu na zbliżające się obchody stulecia naszej szkoły, zwracamy się z serdeczną prośbą o wypożyczenie pamiątek szkolnych np. zdjęć, świadectw itp.
Zebrania z rodzicami odbędą się dnia 14.09.2016r. (środa).
Zebranie ogólne z Panią Dyrektor – godz. 13.10. Na zebraniu omawiane będą m.in. kwestie ubezpieczenia uczniów oraz organizacji obchodów stulecia szkoły.
Klasa 0 – godz. 14.00
Klasa I – godz. 12.30
Klasa II – godz. 12.10
Klasa III – godz. 12.10
Klasa IV – godz. 12.10
Klasa V – godz. 14.00
Klasa VI – godz. 14.00
Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2016/2017 zaczynamy Mszą Świętą o godz. 8.30.
Życzymy udanych i bezpiecznych wakacji 🙂
UWAGA ZMIANA GODZINY ROZPOCZĘCIA ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO !!!
W związku z wizytą Ministra Cyfryzacji w PSP w Podgórze i ze służbowym wyjazdem Dyrektora Szkoły, uprzejmie informujemy, że zakończenie roku szkolnego rozpocznie się o godz. 10.30.
Msza Święta z okazji zakończenia roku szkolnego, po uzgodnieniu z Księdzem Proboszczem, została przesunięta w piątek na godz. 10.00.
Serdecznie zapraszamy na FESTYN RODZINNY w dniu 28.05.2016 roku (sobota), godz. 14.00-20.00. W programie m.in.:
- występy artystyczne uczniów
- rozgrywki sportowe
- fotobudka
- bubble football
- pokazy strażackie
- malowanie buziek
- hot-dogi, wata cukrowa i inne smakołyki 🙂
Oprawę muzyczną zapewnią animatorzy.
Zapraszamy do obejrzenia prezentacji dotyczącej ważnej roli czytelnictwa.
Zapraszamy wszystkich przyszłych przedszkolaków wraz z Rodzicami na Dzień Otwarty w oddziale przedszkolnym w Publicznej Szkole Podstawowej w Kłonówku-Kolonii w dniu 28.04.2016r. o godz. 10.00.
Zebrania z Rodzicami: 29.04.2016 r. (piątek)
Klasa 0 – godz. 13.00
Klasa I – godz. 12.15
Klasa II – godz.13.10
Klasa III – godz.12.15
Klasa IV – godz.13.00
Klasa V – godz.12.15
Klasa VI – godz.12.15
Zebranie Pani Dyrektor z Radą Rodziców godz.14.00.
Sprawdzian szóstoklasisty odbędzie się 5 kwietnia 2016 roku (wtorek). Jest podzielony na dwie części, które przeprowadzone zostaną tego samego dnia.
Część pierwsza, czyli język polski i matematyka rozpocznie się o godz. 9:00 i potrwa 80 minut.
Część druga – język obcy nowożytny zacznie się o godz. 11:45 i będzie trwał 45 minut.
Część 1: Język polski
Zadania z języka polskiego będą miały formę otwartą i zamkniętą. Polecenia odnosić się będą do tekstów literackich, publicystycznych oraz ikonicznych i obejmą zagadnienia z dziedzin: język polski, historia oraz przyroda.
Jednym z zadań otwartych na sprawdzianie szóstoklasisty będzie napisanie dłuższej wypowiedzi pisemnej, w tym opowiadania z dialogiem, kartki z pamiętnika, wpisu w dzienniku, listu oficjalnego, sprawozdania lub opisu postaci, przedmiotu, krajobrazu. Na sprawdzianie może zostać sprawdzona także umiejętność tworzenia form użytkowych, np. zaproszenia, ogłoszenia, notatki.
Dłuższa odpowiedź pisemna oceniana będzie według następujących kryteriów: treści, stylu, języka, ortografii i interpunkcji. Praca nie powinna zająć mniej niż połowę wyznaczonego miejsca.
Część 1: Matematyka
Polecenia z matematyki na sprawdzianie szóstoklasisty będą miały formę otwartą oraz zamkniętą. Zadania sprawdzą takie umiejętności jak: sprawność rachunkowa, odczytywanie wykresów, interpretacja danych tekstowych, liczbowych i graficznych, rozumowanie i tworzenie strategii, modelowanie matematyczne.
Polecenia z matematyki obejmą zagadnienia z arytmetyki oraz geometrii, w tym: ułamki, procenty, obliczanie miar, obliczanie pól figur, obliczenia pieniężne, obliczanie skal map, porównywanie liczb, proste równania jednodziałaniowe z niewiadomą, rozpoznawanie figur geometrycznych, odczytywanie wskazań zegarów.
Część 2: Język obcy nowożytny
Szóstoklasista ma możliwość napisania sprawdzianu z języków angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, włoskiego, niemieckiego i rosyjskiego. Przystąpi do sprawdzianu z tego języka obcego, którego uczył się jako przedmiot obowiązkowy w szkole.
Zadania egzaminacyjne sprawdzą takie umiejętności jak: czytanie ze zrozumieniem, rozumienie ze słuchu, znajomość funkcji (reagowanie na wypowiedzi, świadomość językowa) i środków językowych (struktury leksykalne i gramatyczne).
Wyniki sprawdzianu
W dniu zakończenia roku szkolnego każdy uczeń otrzyma zaświadczenie o szczegółowych wynikach sprawdzianu. Na zaświadczeniu będą podane cztery wyniki (wyrażone w procentach):
wynik z części pierwszej (wynik ogólny oraz szczegółowe wyniki z języka polskiego i matematyki)
wynik z części drugiej (z języka obcego nowożytnego)
Nie ma określonego minimalnego wyniku, który każdy szóstoklasista powinien uzyskać.
Do 30 marca 2016 roku przyjmowane są zapisy chętnych 5 i 4-latków w ramach realizacji wychowania przedszkolnego.
Miejsce realizacji wychowania przedszkolnego będzie wskazane po uzgodnieniu z Wójtem Gminy Gózd.
Zapisy prowadzi nauczyciel oddziału przedszkolnego.
Szanowni Rodzice 15 marca rusza rekrutacja dzieci do oddziału przedszkolnego w Publicznej Szkole Podstawowej im. T. Kościuszki w Kłonówku-Kolonii na rok szkolny 2016/2017. Złożenie wniosku o przyjęcie wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym odbywać się będzie w dniach:
od 15 do 31 marca 2016r.
Przyjmowane są również zgłoszenia dzieci do klasy I. Zgłoszenia i wnioski do pobrania u nauczyciela w oddziale przedszkolnym.
Prosimy Rodziców o terminowe zapisy dzieci.
Rekolekcje Wielkopostne odbędą się w dniach 7-8-9 marca 2016 roku.
W tych dniach:
– nie ma dowozów uczniów,
– nie ma obiadów.
Rodzice ponoszą odpowiedzialność za bezpieczeństwo dzieci podczas rekolekcji.
Chętni uczniowie mogą skorzystać w ferie z sali gimnastycznej w dniach : 03.02 (środa), 04.02 (czwartek), 05.02 (piątek), 08.02 (poniedziałek) oraz 09.02 (worek), w godzinach od 9.00 d0 13.00.
Serdecznie zapraszamy na zabawę karnawałową w dniu 31.01.2016 roku (niedziela) w godzinach 15.00-20.00.
Zebrania z Rodzicami: 21.01.2016 r. (czwartek)
godz. 13.00 – spotkanie Rodziców z policjantem
godz. 14.00 – zebrania z wychowawcami klas
godz. 15.00 – zebranie rady Rodziców z p. Dyrektor
Serdecznie zapraszamy na wieczór zimowy, który odbędzie się 18 grudnia 2015 roku o godz. 15.30 (piątek)
Zebrania z rodzicami – 27.11.2015r. (piątek):
Klasa 0 – godz. 13.00
Klasa I – godz. 12.15
Klasa II – godz. 13.30
Klasa III – godz. 13.15
Klasa IV – godz. 13.15
Klasa V – godz.12.30
Klasa VI – godz.12.30
Zebranie Rady Rodziców oraz zespołu ,,Tęczowe kredki” z Panią Dyrektor godz. 14.00.
Rodzice proszeni są o zapoznanie się z koncepcją pracy szkoły (zakładka: DOKUMENTY).
Fundacja Radomskie Spotkania z Kolędami i Pastorałkami w bieżącym roku szkolnym organizuje XVII Radomskie Spotkania pod hasłem „W hołdzie Ks. Bp. Janowi Chrapkowi”. Organizowane są one pod Honorowym Patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty Pani Doroty Sokołowskiej. W imieniu organizatorów gorąco zachęcamy do wzięcia udziału.
W załączeniu regulamin i karty zgłoszenia.
regulamin XVII karta zgłoszenia XVII RaSKiP
Dnia 3 grudnia 2015 r. (czwartek) odbędzie się spotkanie z rodzicami uczniów oddziału ,,0”, w ramach ogólnopolskiej profilaktyki i edukacji stomatologicznej ,,Dzieciństwo bez próchnicy” .
Godz.: 8.00
Miejsce: sala komputerowa
Obecność obowiązkowa.
Dnia 22 października 2015 r. (czwartek), na wniosek rodziców, w naszej szkole zagości fotograf.
Wykonywanie zdjęć rozpocznie się o godz. 9.00.
Serdecznie zapraszamy na spotkanie z okazji Dnia Jesieni 🙂
Kiedy: 04.10.15 niedziela
Gdzie: PSP w Kłonówku-Kolonii
O której: 14.00-17.00
ZAPROSZENIE
NA BEZPŁATNE BADANIA MAMMOGRAFICZNE
Serdecznie zapraszamy wszystkie Panie w wieku 50-69 lat na bezpłatne badania mammograficzne (prześwietlenie piersi) w ramach Programu Wczesnego wykrywania Raka Piersi.
Konieczna jest wcześniejsza rejestracja i skierowanie lekarskie.
Badanie odbędzie się:
2.10. 2015 przy Urzędzie Gminy ul. Radomska 7.
Rejestracja pod numerem tel. (58)6662444
12.10. 2015 przy Ośrodku Zdrowia Gózd ul. Lekarska 4 .
Rejestracja pod numerem tel. (42)2546410, (42) 517544004
ZBADAJ SIĘ I ZYSKAJ SPOKÓJ!
Zebrania z rodzicami odbędą się dnia 23.09.2015 roku (środa)
Zebranie ogólne z Panią Dyrektor – godz. 13.10.
Kl. 0 – godz. 13.40
Kl. I – godz. 13.40
Kl. II – godz. 12.30
Kl. III – godz. 12.30
Kl. IV – godz. 12.30
Kl. V – godz. 12.30
Kl. VI – godz. 13.40
Informujemy, iż nasi uczniowie mają możliwość korzystania z darmowych obiadów. Warunkiem ich otrzymywania jest dochód rodziców nie przekraczający 684 zł na osobę.
W dniu 13 września 2015r. (niedziela) planowany jest wyjazd chętnych uczniów z klas III-VI do Radomia na ,,Uliczkę Tradycji” organizowaną przez Ośrodek Kultury i Sztuki ,,Resursa Obywatelska” w Radomiu. Wyjazd z Kłonówka-Kolonii o godz. 13.00, powrót z Radomia o godz. 19.00.
Rok szkolny 2015/2016 rozpoczniemy 1 września Mszą Świętą w kościele parafialnym o godz. 8.30.
WYPRAWKA SZKOLNA 2015/ 2016
Wójt Gminy Gózd informuje, że w roku szkolnym 2015/ 2016 podobnie jak w latach ubiegłych realizowany będzie Rządowy program pomocy uczniom– „Wyprawka szkolna”.
Z Rządowego programu pomocy uczniom Wyprawka Szkolna 2015/2016 mogą skorzystać:
• uczniowie uczęszczający w roku szkolnym 2015/2016 do klasy III szkoły podstawowej, klasy III ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia i klasy IV technikum,
• uczniowie słabowidzący,
• uczniowie niesłyszący,
• uczniowie słabosłyszący,
• uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,
• uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
• uczniowie z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,
• uczniowie z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
• uczniowie z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną
z niepełnosprawności jest wymieniona wyżej
• uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,
o którym mowa w art.71b ust 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, uczęszczający w roku szkolnym 2015/2016 do szkół dla dzieci
i młodzieży: szkół podstawowych, z wyjątkiem klas I, II i IV, gimnazjów
z wyjątkiem klas I, szkół ponadgimnazjalnych: zasadniczych szkół zawodowych, liceów ogólnokształcących, techników lub szkół specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, lub do ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia z wyjątkiem klasy I, II i IV, ogólnokształcących szkół muzycznych II stopnia z wyjątkiem klasy I, ogólnokształcących szkół sztuk pięknych z wyjątkiem klas I, liceów plastycznych lub ogólnokształcących szkół baletowych z wyjątkiem klas I i IV.
Zmiany w Programie Wyprawka Szkolna 2015:
– podniesiono kryterium dochodowe, wynosi ono teraz 574 złotych netto
na jedną osobę w rodzinie (zgodnie z ustawą o świadczeniach rodzinnych).
– W ubiegłym roku wprowadzona została reforma podręcznikowa, dzięki czemu wyłączeni z Programu zostali uczniowie klasy I szkoły podstawowej. Z dniem
1 września 2015r. bezpłatne podręczniki otrzymają również uczniowie klas II, IV oraz uczniowie pierwszych klas gimnazjów. Wyjątek od tego założenia stanowią uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniowie z niepełnosprawnościami sprzężonymi,
w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest upośledzenie umysłowe
w stopniu umiarkowanym lub znacznym, którzy w klasie I, II i IV szkoły podstawowej, jak również w klasie I gimnazjum mogą otrzymać dofinansowanie na zakup materiałów edukacyjnych, w przypadku kiedy nie będą korzystać z podręcznika do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, zapewnionego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
Pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników oraz zakupu materiałów edukacyjnych będzie przysługiwać:
1. uczniom pochodzącym z rodzin, w których dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych,
tj. 574 zł netto na osobę w rodzinie
2. uczniom pochodzącym z rodzin niespełniających ww. kryterium dochodowego na podstawie decyzji dyrektora szkoły, uwzględniającej lokalne warunki ekonomiczne i społeczne (art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej)
3. uczniom niepełnosprawnym z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego bez względu na dochód.
Miejsce i termin składania wniosków:
Wnioski o dofinansowanie uczniom zakupu podręczników składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2015/ 2016.
Wniosek składa się w terminie ustalonym odpowiednio przez Wójta Gminy Gózd w oparciu o Zarządzenie Nr 49/2015 z dnia 22.07.2015r. – tj. do dnia 4 września 2015r. Pomoc jest udzielana na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.
Szczegółowe informacje o Programie można przeczytać na stronach internetowych Ministerstwa Edukacji Narodowej i Mazowieckiego Kuratora Oświaty.
Realizacja programu odbywać się będzie na podstawie:
• Uchwały Rady Ministrów z dnia 23 czerwca 2015 r. w sprawie Rządowego programu pomocy uczniom w 2015 r. – „Wyprawka szkolna”
oraz
• Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników
i materiałów edukacyjnych (Dz. U. poz. 938).
kwota dofinansowania wniosek 2015 Zarządzenie nr 49
Życzymy udanych wakacji 🙂 w tym roku mamy 66 dni letniego wypoczynku!
Oprócz zbiórki funduszy celem pomocy Ukrainie dokonaliśmy również zbiórki na rzecz poszkodowanych mieszkańców Nepalu. Dziękujemy za każdy grosik wsparcia!!!
Uroczyste zakończenie roku szkolnego rozpocznie się Mszą Św. o godz. 8.30.
Zebranie rodziców czterolatków, którzy złożyli wniosek o przyjęcie dziecka do naszej szkoły, odbędzie się w czwartek 25.06.2015 roku o godz. 8.00. Na zebraniu obecny będzie Pan Paweł Dziewit Wójt Gminy Gózd oraz Pani Mariola Baran Bębeńca Dyrektor PSP w Kłonówku – Kolonii.
Informujemy, że w dniach 25.06 2015 (czwartek) oraz 09.07.2015 (wtorek) w godzinach od 9.00 do 11.00, na terenie naszej szkoły odbędzie się kiermasz książek.
Zamieszczamy informację od pani minister edukacji narodowej Joanny Kluzik-Rostkowskiej, dotyczy ona zmian, wprowadzanych od roku szkolnego 2015/2016, w związku z reformą podręcznikową.
Plakat informacyjny dla rodziców
Uczniowie klas IV-VI od marca 2015 biorą udział w projekcie Insta.Ling, którego celem jest wdrażanie innowacyjnego systemu w nauczaniu ortografii i języka angielskiego. Więcej informacji na temat programu na stronie: https://instaling.pl. Zachęcamy do zapoznania się!!!
ZBIÓRKA PUBLICZNA POMOC UKRAINIE: w naszej szkole w dniach od 24.04 do 29.04.2015 r. będziemy zbierać fundusze celem wsparcia mieszkańców Ukrainy. Każdy grosz wsparcia jest ważny!
Zebranie rodziców uczniów z oddziału 0 z P. Dyrektor odbędzie się 24.04.2015 r. (piątek) o godz. 7.30.
Informujemy, iż zaplanowane zebranie z rodzicami przesunięte zostało z dnia 22.04 na 23.04.2015 r. (czwartek).
Kl. I – godz. 11.30
Kl. II – godz. 12.15
Kl. III – godz. 11.30
Kl. IV – godz. 13.10
Kl. V – godz. 12.00
Kl. VI – godz. 13.15
Spotkanie grupy ,,Igiełki” z P. Dyrektor odbędzie się o godz. 13.00.
Uprzejmie informujemy, że trwa nabór pięciolatków, jak również i czterolatków, do oddziału przedszkolnego. Zapisy codziennie u p. Karoliny Gałek do 25 kwietnia 2015 r.
Uczniowie klas IV-VI od marca 2015 biorą udział w projekcie Insta.Ling, którego celem jest wdrażanie innowacyjnego systemu w nauczaniu ortografii i języka angielskiego. Więcej informacji na temat programu na stronie: https://instaling.pl. Zachęcamy do zapoznania się!!!
- Dni 16, 17 i 18 marca 2015 roku są dla uczniów dniami wolnymi od zajęć dydaktycznych w związku
z rekolekcjami wielkopostnymi. - Uczniowie w tym dniu nie otrzymują obiadów.
- Rodzice ponoszą odpowiedzialność za bezpieczeństwo dzieci podczas dojazdu i powrotu do domu
w związku z udziałem w rekolekcjach.
Sprawdzian szóstoklasisty odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku (środa). Jest podzielony na dwie części, które przeprowadzone zostaną tego samego dnia.
Część pierwsza, czyli język polski i matematyka rozpocznie się o godz. 9:00 i potrwa 80 minut.
Część druga – język obcy nowożytny zacznie się o godz. 11:45 i będzie trwał 45 minut.
Część 1: Język polski
Zadania z języka polskiego będą miały formę otwartą i zamkniętą. Polecenia odnosić się będą do tekstów literackich, publicystycznych oraz ikonicznych i obejmą zagadnienia z dziedzin: język polski, historia oraz przyroda.
Jednym z zadań otwartych na sprawdzianie szóstoklasisty będzie napisanie dłuższej wypowiedzi pisemnej, w tym opowiadania z dialogiem, kartki z pamiętnika, wpisu w dzienniku, listu oficjalnego, sprawozdania lub opisu postaci, przedmiotu, krajobrazu. Na sprawdzianie może zostać sprawdzona także umiejętność tworzenia form użytkowych, np. zaproszenia, ogłoszenia, notatki.
Dłuższa odpowiedź pisemna oceniana będzie według następujących kryteriów: treści, stylu, języka, ortografii i interpunkcji. Praca nie powinna zająć mniej niż połowę wyznaczonego miejsca.
Część 1: Matematyka
Polecenia z matematyki na sprawdzianie szóstoklasisty będą miały formę otwartą oraz zamkniętą. Zadania sprawdzą takie umiejętności jak: sprawność rachunkowa, odczytywanie wykresów, interpretacja danych tekstowych, liczbowych i graficznych, rozumowanie i tworzenie strategii, modelowanie matematyczne.
Polecenia z matematyki obejmą zagadnienia z arytmetyki oraz geometrii, w tym: ułamki, procenty, obliczanie miar, obliczanie pól figur, obliczenia pieniężne, obliczanie skal map, porównywanie liczb, proste równania jednodziałaniowe z niewiadomą, rozpoznawanie figur geometrycznych, odczytywanie wskazań zegarów.
Część 2: Język obcy nowożytny
Szóstoklasista ma możliwość napisania sprawdzianu z języków angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego, włoskiego, niemieckiego i rosyjskiego. Przystąpi do sprawdzianu z tego języka obcego, którego uczył się jako przedmiot obowiązkowy w szkole.
Zadania egzaminacyjne sprawdzą takie umiejętności jak: czytanie ze zrozumieniem, rozumienie ze słuchu, znajomość funkcji (reagowanie na wypowiedzi, świadomość językowa) i środków językowych (struktury leksykalne i gramatyczne).
Wyniki sprawdzianu
W dniu zakończenia roku szkolnego każdy uczeń otrzyma zaświadczenie o szczegółowych wynikach sprawdzianu. Na zaświadczeniu będą podane cztery wyniki (wyrażone w procentach):
wynik z części pierwszej (wynik ogólny oraz szczegółowe wyniki z języka polskiego i matematyki)
wynik z części drugiej (z języka obcego nowożytnego)
Nie ma określonego minimalnego wyniku, który każdy szóstoklasista powinien uzyskać. Sprawdzianu po szkole podstawowej nie można nie zdać.
Zapisy do oddziału 0 przyjmowane będą w dniach od 19 do 30 stycznia 2015 roku (od poniedziałku do piątku) w godzinach od 9.00 d0 12.00. Zapisy przyjmuje p. Karolina Gałek.
Wszystkich uczniów zapraszamy na zabawę karnawałową: 16.01.2015r.(piątek). Zaczynamy o godz. 15.00
Serdecznie zapraszamy wszystkie babcie i dziadziusiów oraz chętnych rodziców na szkolne ,,Jasełka”, które odbędą się 14.01.2015 r. (środa), godz. 12.00.
ZEBRANIA Z RODZICAMI 15.01.2015 r. (czwartek) Klasa O – godz.12.40 Klasa I – godz. 12.30 Klasa II – godz. 12.00 Klasa III – godz. 12.00 Klasa IV – godz. 13.40 Klasa V – godz. 12.30 Klasa VI – godz. 13.40 Zebranie ogólne z p. Dyrektor godz. 13.00 |
Zdrowe odżywianie
Zdrowe żywienie jest jednym z najważniejszych czynników, warunkujących zdrowie człowieka. Jest niezbędne do zapewnienia prawidłowego wzrostu i rozwoju organizmu, a także zmniejszenia ryzyka wystąpienia licznych chorób. Odpowiednie nawyki żywieniowe powinny być kształtowane już od początków życia człowieka, gdyż młody organizm jest bardzo wrażliwy na błędy żywieniowe i wadliwe żywienie w tym okresie może być przyczyną poważnych zaburzeń rozwojowych i chorób, jak niedokrwistość, krzywica, nieprawidłowy przyrost masy ciała, problemy z nauką i koncentracją, rozdrażnienie, otyłość, cukrzyca itp.
OTO KILKA ZASAD ZDROWEGO I RACJONALNEGO ODŻYWIANIA SIĘ:
- Jedz posiłki o regularnych porach, 5 razy dziennie.
- Warzywa serwuj do każdego posiłku. Dostarczasz w ten sposób odpowiedniej ilości witamin, składników mineralnych i błonnika pokarmowego.
- Wybieraj lekkostrawne pieczywo typu graham. Ma ono więcej składników mineralnych i witamin, niż pieczywo oczyszczone.
- Zamiast podjadania słodyczy zjadaj owoce lub bakalie.
- Pij codziennie 1,5l wody mineralnej zamiast słodzonych soków, czy słodkich napojów gazowanych.
- Nie używaj zbyt dużych ilości soli.
- Nie jedz podczas oglądania telewizji, czy gry na komputerze. Nie kontrolujesz wtedy ilości spożytych posiłków.
- Nie wychodź z domu bez śniadania.
- Zawsze zabieraj drugie śniadanie szkoły. Może to być kanapka i owoc.
- Zadbaj, aby posiłki były spożywane w spokojnej, rodzinnej atmosferze, bez pośpiechu i oglądania jednocześnie telewizji.